FAQ
Kom maar op met je vraag!
Kom maar op met je vraag!
Wat is agile?
Agile staat voor beweging! Agile is een wereldwijde beweging die het bedrijfsleven compleet verandert. En wij gaan daar nog een stapje verder in. Want we nemen ook operations, marketing en CX teams mee. Wendbaarheid is een absolute must in een wereld waarin bedrijven en organisaties zich voortdurend geconfronteerd zien met nieuwe technologieën en voortschrijdende inzichten. Wie bij wil blijven in een veranderende markt, een rol van betekenis wil blijven spelen in zijn vakgebied, de strijd met de concurrentie wil kunnen blijven leveren, kan niet om het Agile gedachtegoed heen. Bijsturen, inspelen op veranderingen, steeds opnieuw de risico’s evalueren: wie Agile werkt is daartoe in staat. Wendbaarheid is niet langer een keuze, het is een voorwaarde. Dat geldt voor de organisatie als geheel, maar zeker ook voor de individuele medewerkers, de teamleden.
Zin om eens te sparren? Laat het ons weten!
Je kunt ons bereiken via whatsapp (zie onderaan deze website), ons contactformulier of gewoon telefonisch!
Wat zijn de voordelen van Agile werken?
Wist je dat wij ook wel eens ‘nee’ zeggen tegen samenwerking. Echt? Huh. Wij geloven namelijk niet in een beetje SCRUM of een beetje AGILE. Wij geloven dat je pas kan veranderen als je alle disciplines met je mee krijgt. En wij helpen je graag met dit traject; van inspireren tot activeren. Wij weten vanuit ervaring dat als je alle disciplines met je mee krijgt je grote resultaten zult gaan zien. Ons advies? Doe de deur, na het lezen van deze intro, niet meteen weer op slot. Maar plan een gratis online intake.
We noemen je enkele voorbeelden die we vanuit onze evaluaties eigenlijk altijd wel terugkrijgen
Aanpassingsvermogen aan veranderlijke markt
-Verhoogde productiviteit van het team
-Versnelde ‘time to market’
-Betrokkenheid en samenwerking
-Zichtbaarheid en open communicatie
-Omarmen van fouten en successen
Maar natuurlijk ook…
-Snellere ROI (Return On Investment)
-Feedback van klanten en collega’s (en daar wat mee doen)
-Vermindering van eventuele risico’s
-Verbeterde klant, medewerker, stakeholder tevredenheid
-Happy en betrokken shareholders
Maar ook…..
-Intrinsieke motivatie groeit enorm ‘mensen werken mee aan de purpose van jullie bedrijf’
-‘Heb je even 5 minuten voor me’ neemt met 40-80% af.
-Leiderschap krijgt een totaal nieuwe betekenis!
-Er wordt weer genoten en heel hard gelachen!
-Ziekteverzuim neemt af.
-Nieuwe generatie staat aan de deur om bij je te werken.
-Huidige generatie is blij, betrokken, soms boos, soms teleurgesteld. Maar hé! Iedere stem geldt en dat mag!
-Meer focus op klant interactie omdat de CX visie door de teams heen geleefd wordt.
-Er worden spontaan Hackathons georganiseerd.
Do we have to tell more………………
Zin om eens te sparren? Laat het ons weten!
Je kunt ons bereiken via whatsapp (zie onderaan deze website), ons contactformulier of gewoon telefonisch!
Agile en Scrum is toch alleen voor IT?
Agile/Scrum wordt met succes toegepast bij organisaties op iedere grootte, maar de meeste bedrijven denken hierbij vooral aan de IT-afdeling en niet aan bijvoorbeeld Marketing, Customer Experience teams, Customer Service, Operations & Communicatie of HR. Wanneer één afdeling Agile/Scrum werkt en de rest niet kan dit leiden tot problemen. Je spreekt simpelweg elkaars taal niet. En dit geeft ‘letterlijk’ disruptie in je organisatie. Je werkt dan letterlijk in een oude en nieuwe wereld. En dat in het zelfde bedrijf. Agile outside IT is juist de oplossing voor de uitdagingen waarmee bedrijven te maken hebben. Wij introduceren SCROP: scrum for operations. Bedacht en geïntroduceerd en geïmplementeerd door ons team,
Zin om eens te sparren? Laat het ons weten!
Je kunt ons bereiken via whatsapp (zie onderaan deze website), ons contactformulier of gewoon telefonisch!
Is een Scrum Master echt nodig bij ervaren teams?
De Scrum Master heeft als rol om (operation) teams op weg te helpen naar zelforganisatie en zelfstandigheid. Een zelf organiserend team kan, binnen de gestelde kaders, bepalen hoe ze hun werk het beste uitvoeren. Een zelfstandig team kan haar eigen problemen oplossen, zoekt samen constant naar manieren om te verbeteren en levert consequent waarde voor de organisatie. Ook als een team die zelfstandigheid bereikt blijft de Scrum Master toegevoegde waarde leveren!
-De Scrum Master is nodig om te observeren, en doet dat het beste vanuit een neutrale team rol
-De Scrum Master is nodig om te coachen, motiveren en enthousiasmeren
-De Scrum Master is nodig om het sprint doelen te bewaken
-De Scrum Master is nodig om de organisatie te coachen
Zin om eens te sparren? Laat het ons weten!
Je kunt ons bereiken via whatsapp (zie onderaan deze website), ons contactformulier of gewoon telefonisch!
Zelforganisatie: Wat is het? En hoe je?
Zelforganisatie, zelfsturend, maar waarom? Het traditionele hiërarchische organisatiemodel raakt uit de tijd. In een hiërarchie wordt uitgegaan van medewerkers, ja ook jouw collega’s, die beheersbaar zijn en gecontroleerd moeten worden door een manager. De organisatie inrichting waarmee we veelal werken is daarom verouderd. Zelforganisatie stimuleert een noodzakelijke beweging van “medewerkers beheersen en controleren” naar “kundige professionals vertrouwen”. En beweging waar de mens centraal staat en leiderschap een wending maakt! Een beweging waarin niet meer vóór medewerkers, maar mét medewerkers wordt gedacht over werk. Nice fact; wij werken alleen maar met mensen die het niet uit de boeken hebben, maar experts die uit een baan komen en die een daadwerkelijke implementatie hebben opgezet en doorgemaakt.
Zin om eens te sparren? Laat het ons weten!
Je kunt ons bereiken via whatsapp (zie onderaan deze website), ons contactformulier of gewoon telefonisch!
Watervalmethode vs Scrum? Kan dat?
Scrum is geliefd bij veel software-ontwikkelaars. Zo ook bij ons; wij houden echt van scrummen. Maar soms – heel soms – werken wij nog volgens de watervalmethode. Dit doen wij vooral bij projecten waarbij de projectleider aan de klantzijde geen beslissingsbevoegdheid heeft en elk stap aan een leidinggevende, het management of een stuurgroep moet worden verantwoord. Soms is de watervalmethode ook meer geschikt voor website waarop content centraal staat en al in een vroeg stadium helder is hoe de website ingedeeld moet worden en moet werken.
Doordat wij veel met beiden veel ervaring hebben, weten we inmiddels wat de voordelen en de valkuilen zijn. Een tussenstand.
Zin om eens te sparren? Laat het ons weten!
Je kunt ons bereiken via whatsapp (zie onderaan deze website), ons contactformulier of gewoon telefonisch!
Bright6, onze visie en geloof op verandering
Wij ademen CX en brengen dit, vanuit een geheel nieuwe visie, naar alle disciplines binnen je bedrijf.
Want je weet…. Klanten zijn gezellig, soms ongezellig. Positief, soms negatief. Maar vooral ook assertief. Je concurrentievoordeel valt niet zomaar meer te behalen prijs en kwaliteit, maar steeds meer op het gebied van vertrouwen. Om succesvol te zijn, kun je het beste gebruikmaken van een marketing & CX model dat de klant centraal stelt en als doel heeft om vertrouwen en loyaliteit op te bouwen. Dooddoener. Maar waarom lukt het dan zo slecht?
Bright6 pleit voor een groei van de menselijke maat bij de verdere ontwikkeling van de customer experience in jouw bedrijf waarin technologie een centrale rol speelt. Bij bedrijven, opleidingen en overheden. Of ieder geval als je daarheen wilt. Hoewel customer experience niet meer in de kinderschoenen staat, betekent dit niet dat alle bedrijven hierop een juiste manier op in spelen. Gevoel en het inzetten van zintuigen worden steeds belangrijker in de customer experience, wat een paradox lijkt te vormen met de ontwikkeling ‘meer tech, minder touch’. Steeds meer klantcontact gaat via digitale en mobiele kanalen die aansluiten bij de cognitieve leefwereld van de klant. En toch zien we dat de roep om meer ‘touch’ toeneemt, zeker in onze huidige maatschappij waarin een menselijke aanraking een schaars goed is geworden. Dat roept om innovativeit en creativiteit, en dus investeringen, in de klantervaring.
Bright6 neemt je mee om kernwaarden op een relevante wijze te vertalen naar een customer experience. Wij maken gebruik van de mogelijkheden van technologie maar waar de mensgerichte benadering, door middel van agile CX teams zorgt voor de ‘finishing touch’.
Zin om eens te sparren of meer te horen over onze werkwijze? Laat het ons weten!
Je kunt ons bereiken via whatsapp (zie onderaan deze website), ons contactformulier of gewoon telefonisch!
Challenge your strategy?
Naarmate initiatieven binnen je (nieuwe) product groter worden , vergroot je bij organisaties het vermogen om te voorspellen, zich aan te passen en verbinding te maken via een klantgerichte lens – en worden ze instinctieve ondernemingen die goed gepositioneerd zijn om hun bedrijfsdoelen te bereiken. Hoe gaaf is dat. Maar … meer functionaliteiten maken het ook dat de klant je uit het oog verliest. Ze hebben geen idee wat je precies doet. En precies hier komen wij om de hoek kijken!
Tijdens ‘challenge your strategy’ helpt Bright6 je bij het verzamelen, documenteren en organiseren van geïdentificeerde en on-geïdentificeerde hiaten, on-ontdekte behoeften en gebruikers- en bedrijfsvereisten die we verzamelen door middel van het in kaart brengen van reizen, Idea-sessies, enquêtes, onderzoek van gebruikers en belanghebbenden en of andere gegevensbronnen. Deze krijgen vorm als functionaliteit of digitale mogelijkheden. Zodat jij je product straks nog beter kan uitleggen, presenteren en verkopen.
Onze Bright6-Experts gebruiken onze bewezen agile-journey methodologie om een discussie te leiden over de criteria voor het stellen van prioriteiten en om een rolling roadmap te ontwikkelen. We faciliteren jullie tijdens ons traject om tot een top product te komen en een haalbaar, opeenvolgend programma uit te stippelen dat een basis legt en innovatie en waarde levert bij elk resultaat. Op basis van de context en aard van jouw initiatief selecteren we het juiste detailniveau en formaat voor het visualiseren van de roadmap. Deze route-roadmap helpt je om visie over te brengen aan prospects, producteigenaren, technologie, klantervaring, sales afdelingen en teamleden voor een subliem goede gebruikerservaring. Laat weten als we kunnen helpen!
Zin om eens te sparren? Laat het ons weten!
Je kunt ons bereiken via whatsapp (zie onderaan deze website), ons contactformulier of gewoon telefonisch!
Agile CX, what ‘the hack’ is dat?
Heel plat gezegd…. Agile CX stelt jouw teams in staat om flexibel te zijn, door ze te inspireren, te ondersteunen met continue ontwikkel- en implementatieoplossingen samen met een naadloze opzet van ontwikkelomgevingen en ondersteuning voor het opzetten van processen en mentorschap (agile coaching) om acceptatie in je organisatie te garanderen.
Veel grote en kleine organisaties zijn de afgelopen jaren overgestapt op agile werken. Een ontwikkeling waar wij blij van worden! Heads en Hands Together. Zeggen wij altijd. Al is het voor sommige bedrijven nog zoeken naar de beste manier om agile teams voor het gezamenlijk bedrijfsbelang in te zetten. Alle teams gaan afzonderlijk als een speer, maar vaak niet dezelfde kant op. Met hulp van een stevige CX-regie zorgen wij ervoor dat verschillende teams zich samen ten dienste kunnen stellen aan een groter doel. Daarom is het tijd voor Agile samenwerking op holistisch CX niveau. Wij creëren een blauwdruk voor je voor het uitrollen van een gedegen Customer Experience (CX) strategie. Als je echt de toekomst wil pakken, dan moet je zorgen dat jullie verhaal landt bij directie en de rest van je organisatie. Hoe je dat het beste doet wisselt per organisatie.
Zin om eens te sparren? Laat het ons weten!
Je kunt ons bereiken via whatsapp (zie onderaan deze website), ons contactformulier of gewoon telefonisch!
Futureproof CX?
De meest succesvolle merken hebben geleerd om diepgaande kennis van de klant in te zetten om op dit moment boeiende, boeiende ervaringen te bieden. De volgende generatie CX-innovators maakt echter gebruik van inzichten die zijn afgeleid van een diep begrip van de klant om volledig nieuwe zakelijke kansen te ontdekken, klantrelaties uit te breiden naar nieuwe verticale markten en de inkomsten te vergroten.
Bright6 kijkt naar de mix van alle online en offline kanalen. Dit in combinatie met de bouw van agile teams met een focus op CX. Wij zetten CX bovenaan de funnel! De medewerker en klant moet daarbij in alle gevallen centraal staan. En de techniek moet natuurlijk op orde zijn. Alleen dan kom je in de buurt van headless commerce, waarbij het kanaal eigenlijk ondergeschikt is aan de klantreis. De klant verwacht niet een geoptimaliseerde experience op één kanaal, maar een over alle kanalen. Alles moet kloppen, van een eerste marketing moment tot en met de customer care. Dat kan je bereiken door het op detailniveau doormeten van de crosschannel klantbeleving en het logisch gebruik van de juiste (klant)data. Optimaliseren van de klantbeleving met vele kleine verbeteringen in plaats van enkele grote, is schieten met scherp en zal theoretisch meer opleveren.
Zin om eens te sparren of meer te horen over onze werkwijze? Laat het ons weten!
Je kunt ons bereiken via whatsapp (zie onderaan deze website), ons contactformulier of gewoon telefonisch!
c-Commerce
C-commerce: #together
Traditioneel wordt in veel organisaties nog altijd de splitsing gemaakt tussen klassieke retail en de moderne e-commerce wereld. Bedrijven die succesvol zijn, denken niet in de silo’s, maar zetten de consument centraal over alle kanalen heen. Bright6 spreekt liever over c-commerce (customer commerce) in plaats van e-commerce.
C-commerce betekent customer commerce vanuit een klantgerichte on en-offline strategie. C-commerce sluit naadloos aan op de E-commerce, tech en innovatie strategie van jouw bedrijf. En, niet geheel onbelangrijk, zet de front end van elk bedrijf boven aan de funnel. Het betekent ook één klantbeeld en één geïntegreerde go-to-market strategie over alle kanalen. Maar hoe pak je dat aan? #together. Maar om dit voor elkaar te krijgen moet iedereen mee. Inspireer elkaar, bouw bruggen tussen afdelingen, creëer multidisciplinaire agile teams en pak alles aan om de weg naar c-commerce te effenen. Beperk je niet tot een online campagne als een abri-campagne ook kan bijdragen. Belangrijk hierin is of je weet wat je wilt voor de klant vanuit je customer journey en of je platform dat faciliteert.
Organisaties met een gebrek aan een customer centric strategie of een duidelijke customer journey, lopen eigenlijk altijd achter de feiten aan, zowel qua platform als qua technologie. Deze partijen zitten veelal vast in een vicieuze cirkel, niet zelden dankzij klassieke en logge legacy systemen en een visie van ‘we hebben het altijd al zo gedaan, dus waarom zouden we veranderen’. Durf lef en innovatie te tonen, en maak het verschil. Partijen die winnen zijn partijen die de oude legacy cultuur durven overstijgen en zodoende een cultuurverandering teweegbrengen binnen de organisatie. Met het in stand houden van de oude doelstellingen, ga je er niet komen. Voorbeelden te over van van oudsher ‘sterke’ namen die de afgelopen jaren zijn omgevallen, omdat ze geen durf en lef hebben getoond om te willen veranderen. De focus lag teveel op ecommerce en tech. De focus lag te weinig op C-commerce.
Zin om eens te sparren? Laat het ons weten!
Je kunt ons bereiken via whatsapp (zie onderaan deze website), ons contactformulier of gewoon telefonisch!
Ninja’s of Customer Experts?
Bright6 skipt de woorden ‘contact center agents’ ‘customer service agent’, ‘medewerker klantenservice’ of ‘balie medewerker’ uit het jargon. Met zulke functienamen zouden wij ook niet bij je willen werken. Het zijn profielen, functienamen uit de vorige eeuw. Linken aan saaie banen waar je verder niets leert. En waar je afgerekend wordt op hoe lang je gesprek duurt. AHT noemen we dit.
Eén van onze speerpunten is ‘courage’. Want als je wilt veranderen en niet veranderd worden, dan is het nu tijd. Bright6 creëert nieuwe rituelen en patronen binnen (nu nog) traditionele afdelingen. Afdelingen die steeds meer met innovatie, tech en creatie te maken krijgen. Medewerkers die soms angstig zijn ‘wat doet dit met mijn functie?’ krijgen duidelijkheid, plezier en kracht. Wij creëren operations, marketing en CX teams. Hoe? Door o.a. het SCRUM Framework door te trekken naar operations, marketing en CX teams. Hierdoor creëer je teams die naadloos aansluiten bij de strategie van jouw bedrijf. Die werken vanuit passie aan jouw doelstellingen (purpose versus intrinsieke motivatie).
En nog even terugkomend op onze Ninja’s? Bedenk eens, samen met je teams, een naam die jouw front office collega’s verdienen? Eentje die ze recht doet!
Zin om eens te sparren? Laat het ons weten!
Je kunt ons bereiken via whatsapp (zie onderaan deze website), ons contactformulier of gewoon telefonisch!
Wat is een Bright-Head?
De Brightheads zijn een groep strategische denkers, doeners, vernieuwers en onderzoekers van de upcoming workspace. Ze hebben hun talent en tijd, maar vooral hun nieuwsgierigheid en kracht gebundeld om mens en bedrijf te inspireren en oude werkrituelen voorbij te laten gaan. Hun passie, expertise en ervaring op CX en EX maakt de onderscheidende en verbindende factor. Hun missie? UNLOCK!
Laat weten als je info of inspiratie nodig hebt voor een key note, vlog, interview, congres of tv programma. Wij helpen je graag op weg. Daar zijn we voor.
Je kunt ons bereiken via whatsapp (zie onderaan deze website), ons contactformulier of gewoon telefonisch.