Grip op klachten door inspiratie & activatie
Succesvol klachtenmanagement
Succesvol klachtenmanagement
Voor grip op klachten zijn er 3 fases om tot een continu verbeterde KlachtBeleving te komen.
Met een multidisciplinair team uit jouw organisatie starten we met creëren van Inzicht & Overzicht. Een inside-out én blik van outside-in, een belangrijke basis. De klachtreis wordt in kaart gebracht en onderbouwd.
Reflectie & Basis op orde brengen is een belangrijke volgende stap. Wat is er zichtbaar gemaakt, en wat zijn de must haves om aan te pakken om de basis op orde te krijgen
Vervolgens gaan we aan de slag met échte GRIP OP KLACHTEN! Doen & Leren, dat betekent veranderen, groeien, verbeteren.
Grip op klachten
De klant in beeld
Alles begint het bij de klant, HET bestaansrecht van jouw bedrijf. In hoeverre zijn klanten met een klacht tevreden? Wat zijn emoties die ze hebben ervaren en welke stappen hebben ze gezet?
Het Service Recovery Proces
Het inrichten van een Lean klachtbehandeling proces, met de nadruk op effectief & efficiënt. Dwars door de silo’s van het bedrijf. Natuurlijk gericht op een goede en ‘sticky’ oplossing voor de klant! Want Klacht = Marketing.
Mindset & Behaviour
Samenwerken aan succesvolle klachtbehandeling. We doorlopen de customer commitments. Bepalen wat een passende houding is en hoe je de organisatie meeneemt in de waarde van klachten.
Grip op klachten
Management systeem
Jullie klachtenbeleid en procedure wordt onder de loep genomen. Mandaat en sturing wordt in kaart gebracht.
Data & AI technologie
We leren je inzicht om tot een goed service recovery proces te komen, maar ook om bij te sturen d.m.v. een visueel dashboard inclusief trends & patronen en met actiegerichte rapportages en de trends rondom AI te begrijpen en toe te passen.
Continu Coachen & Verbeteren
De verbetermotor. Het leren van klachten en zorgen dat je klachten kunt voorkomen. Het streven naar continue verbeteren door middel van coaching en begeleiding.
Grip op klachten
De training of het traject wordt gegeven door Bright-Expert Loretta Ranzijn. Loretta is dé expert binnen haar vakgebied en krijgt energie van klachten!
Met de module Grip op klachten leert zij, als gedreven CX designer, om beter te luisteren naar ontevreden klanten door een optimaal klachtmanagement systeem, cultuur, beleid & proces te ontwerpen.
De module is af te nemen als masterclass, training, lezing of inzet op basis van uren en is interessant voor MKB en corporate organisaties die willen starten met klachtbeleving of volwassen organisaties die, binnen hun agile way of working, de AI filosofie op het klachtenproces willen onderzoeken.
‘Klanten krijgen de aandacht die ze verdienen en klachten zijn van waarde voor elke organisatie’.
🙏🏼 Geloof je in het aantrekken en behouden van klanten? Over waarmaken en versterken van klantrelaties?
💡 Wil je zicht op je ontevreden klanten, negatieve feedback en NPS detractors?
🎬 Wil je aan de slag met de ‘moeder’ van continu verbeter potentieel en kosten besparen?
Masterclass Grip op klachten
Ben je nog niet toe aan een training of een langer traject maar voel je onzekerheid in je teams als er een klant met een klacht contact opneemt? Begin dan klein en boek een masterclass.
Met de masterclass omgaan met ontevreden klanten leer je precies hoe je dat doet. Je krijgt praktische handvatten, technieken en inzicht om elke klacht met zelfvertrouwen aan te pakken. Binnen één intensief dagdeel heb jij de tools om direct het verschil te maken in elk gesprek of online interactie met een klagende klant.
Twijfel je of je toe bent aan een transformatie op basis van extreme klantgerichtheid? En of het bij jouw bedrijf past? Plan dan een intakegesprek.