Ben van der Veer

Tariefindicatie: € 110-135

Ben van der Veer is een ervaren strateeg met ruime management ervaring. Hij was een van de managing partners van de toonaangevende digitale agency aFrogleap (nu onderdeel van Merkle). Ben doorgrond nieuwe informatie en vraagstukken snel en weet de uitdagingen en kansen van een organisatie altijd haarfijn bloot te leggen. Hij kan het beste ingezet worden als brand strateeg (merk strateeg), digitaal strateeg, employer brand strateeg of in een management rol.

Ja, ik wil een vrijblijvende aanvraag doen

Ben van der Veer

Ben van der Veer is een ervaren strateeg met ruime management ervaring. Hij was een van de managing partners van de toonaangevende digitale agency aFrogleap (nu onderdeel van Merkle). Ben doorgrond nieuwe informatie en vraagstukken snel en weet de uitdagingen en kansen van een organisatie altijd haarfijn bloot te leggen. Hij kan het beste ingezet worden als brand strateeg, digitaal strateeg, employer brand strateeg of in een management rol.

Ben is een strategische denker die complexe zaken eenvoudig weet te maken. Hij weet de kern te vatten en gaat graag pragmatisch te werk. In de loop der jaren deed Ben uiteenlopende projecten voor grote corporates, hielp hij ambitieuze start-ups en wist hij z’n weg ook te vinden bij overheids organisaties. Of het nou op C-level niveau is, of met meer uitvoerende rollen, Ben past zich makkelijk aan met wie hij aan tafel zit.

Ben studeerde Sociale Psychologie (master) en een management opleiding (bachelor). Ook deed hij de post master opleiding Digital business.

Waar kun je Ben voor inzetten?

Merk strategie

Wil je je merk nu eens echt goed neerzetten? Of kan je merk wel een opfrisbeurt gebruiken? Begin met een goed fundament en kom aan de hand van een aantal workshops tot een merk strategie die onderscheidend is. Het schept duidelijkheid en geeft richting.
Binnen organisaties is vaak veel kennis aanwezig en weet men heus wel wat men doet, maar om dat scherp op papier te krijgen… Door middel van een bewezen proces, bouwt Ben je merk strategie op. Hij formuleert een heldere merk identiteit (missie, visie, waarden, propositie, etc.), geeft je merk persoonlijkheid, bepaalt je “brand messaging” (wat is je tone en voice), en schrijft een brand story die een glimlach veroorzaakt! Klanten waarvoor hij dit onder andere deed zijn PROFI-SEC en House of Treats.

Is je merk strategie een fundament waarop je kunt bouwen? Dan helpt Ben je graag met het verder zichtbaar maken van je merk doormiddel van een pakkende campagne. Hij werkte onder andere aan campagnes voor Adyen, Randstad en de Vrije Universiteit Amsterdam.

Digitale strategie

Een nieuwe website, app of andere digitaal product lanceren? Maar wat wil je er mee bereiken, wanneer is het succesvol? En welk kanaal is dan het beste? Hoe geef je daar invulling aan? Wat is je plan? Ben helpt je met het het in kaart brengen van je doelstellingen en stelt in co-creatie een strategie op voor een succesvol product! De markt wordt verkend, stakeholders worden gehoord en kansen worden gespot. Essent, NU.nl en Yanmar zijn bedrijven waarvoor Ben aan de digitale strategie werkte.

Employer Brand Strategy

Je werkgeversmerk. Tegenwoordig ontkom je er niet meer aan om je werkgeversmerk serieus te nemen! In een arbeidsmarkt die schreeuwt om kandidaten moet je als werkgever laten zien wie je bent, verhalen vertellen en kandidaten verleiden. Maar wat maakt jouw organisatie nou zo uniek? Wat zijn de verborgen parels? Wat is het authentieke en oprechte verhaal? Laat Ben je organisatie induiken en opzoek gaan naar wat jou organisatie anders maakt dan anderen. Begin bij de basis en laat een EVP (Employer (of employee) Value Proposition) maken die staat. Brandweer Amsterdam, Rabobank en Conclusion zijn een aantal klanten waarvoor hij een EVP schreef.

Staat je EVP? Dan helpt Ben je graag verder met je Werkenbij site, pakkende campagnes, en andere zaken die jouw als werkgever zichtbaar maken. Dit deed Ben onder andere voor VodafoneZiggo, Gemeente Amsterdam en Adyen.

Management rollen

Tijdelijk vervanging nodig op een management positie? Is er iemand met verlof? Of wil je een nieuw team/afdeling oprichten en heb je behoefte aan een manager met een hands-on start-up mentaliteit? Ben bouwde zelf jarenlang aan de succesvolle digitale agency aFrogleap en weet hoe je stapsgewijs groeit en optimaliseert. Zijn managementstijl is te omschrijven als pragmatisch, menselijk en doelgericht.

“Oog voor de mens, met gevoel voor de business”

"*" geeft vereiste velden aan

Soms bellen we voor verduidelijking van je aanvraag
Weet je al een startdatum (optioneel)?
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Reviews

0 antwoorden

Schrijf een review

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *