Schrijf een review
Meepraten?Draag gerust bij!
Tariefindicatie: € 90-110
Eline is jouw toegewijde marketingstrateeg, met expertise in het opbouwen van sterke klantrelaties te midden van een (steeds meer) data-gedreven marketinglandschap. Dankzij haar gerichte aanpak en innovatieve ideeën, biedt Eline niet alleen meetbare resultaten, maar ontwikkelt ze ook strategieën die zowel de klanttevredenheid verhogen als de algehele klantervaring verbeteren.
“Zie wat niet gezien wordt en hoor wat niet gezegd wordt.”
In een tijd waarin marketing steeds meer wordt gedreven door analyses, data en AI, geloof ik dat impact alleen mogelijk is als we ook een waardevolle en duurzame relatie opbouwen met onze klant. Om dat te bereiken, breng ik organisaties terug naar de ‘sweet spot’: het punt waar kennis en vaardigheden van de organisatie samenkomen met de passie (en pijnpunten) van de klant. Op de ‘sweet spot’ leren organisatie en klant elkaar steeds beter kennen en ontdekken ze wat ze echt aan elkaar hebben.
Als klant zijn we voortdurend op zoek naar een organisatie of merk dat bij ons past. Het ontdekken van de ‘sweet spot’ is, voor de klant, bijna vanzelfsprekend. Toch verliezen veel organisaties geregeld deze ‘sweet spot’ uit het oog. Onbewust worden we afgeleid door aannames, doelstellingen, meningen, groei of juist tegenvallende resultaten. Waar jullie als organisatie eerst van buiten naar binnen werkten (klantbehoefte), werken jullie nu van binnen naar buiten (interne visies). Communicatie met de klant vertroebelt en er ontstaat een wildgroei aan content en communicatie die misschien wel nooit op de paden van de ‘sweet spot’ met de klant gaan kruisen.
Voelt het tijd om even uit te zoomen?
De ‘sweet spot’ (terug)vinden begint met een diepgaand begrip van de merkidentiteit, het publiek en de cultuur.
Met meer dan 10 jaar ervaring heb ik verschillende aspecten van marketing verkend, van branding tot performance. Het spanningsveld waarin data, interne visies en klantenbehoeften samenkomen, is wat mij dagelijks bezighoudt. Communicatie gebeurt over de gehele linie van de organisatie en hoewel mijn specialisme vooral ligt op marketing reikt mijn strategie verder dan dat. Intern de samenwerking opzoeken tussen verschillende disciplines en daarin communicatie verbeteren leidt tot succesvolle resultaten in het verbeteren van de klantervaring.
Samen nemen eerst altijd de huidige communicatie onder de loep, waarbij SEO een sleutelelement vormt. We onderzoeken de mate waarin de communicatie overeenkomt met het gewenste merkimago, de klantbehoeften en het zoekgedrag, maar ook hoe deze aansluit bij de trends binnen het marktgebied. SEO fungeert hier als 0-meting en is voor mij een middel om beter zicht te krijgen op hoe het merk, het publiek en de cultuur beweegt. Het is een platform die vooral bekend staat om het waarborgen van behoeften, kijk maar naar recente updates van Google die het belang van behulpzame content benadrukken. Hoewel SEO dus vaak resultaatgericht ingezet wordt, kan het ook de organisatie voorzien van belangrijke insights. Daarnaast verplaatst zoekgedrag ook naar andere kanalen zoals social media en AI-services. Ook deze kanalen zullen meer zicht geven op hoe de huidige communicatie aansluit op de klantbehoeften.
Vervolgens identificeren we de blind spots en voeren we diepte analyses uit, met speciale aandacht voor de optimale kanalen en timings om klanten te bereiken op de ‘sweet spot’. De plek waar de betrokkenheid het hoogst is. Dit is essentieel voor effectieve communicatie en ook het moment waarop interne samenwerkingen worden opgezocht. Het geheel is namelijk meer dan een som der delen. Alleen samen zorgen we ervoor dat de paden op de ‘sweet spot’ gaan kruisen.
Het belang van samenwerking in communicatie reikt dus verder dan individuele specialisaties. Als marketeer focus ik niet alleen op mijn vakgebied, maar streef ik naar een integrale benadering waarbij diverse disciplines binnen de organisatie betrokken zijn. Het optimaliseren van interne communicatie en het bevorderen van samenwerking tussen verschillende teams zijn cruciaal voor het verbeteren van de klantervaring. Het is deze synergie die leidt tot effectieve strategieën en uiteindelijk tot een verhoogde klanttevredenheid en succes.
Als groot voorstander van teamwork binnen organisaties, heb ik bij Bright6 mijn plek gevonden voor samenwerking en ontwikkeling. Bij Bright6 heb ik het voorrecht om deel uit te maken van multidisciplinaire teams, waar ik samenwerk met een gevarieerde groep van CX-professionals en marketingexperts. In deze stimulerende omgeving komen verschillende perspectieven samen en ontstaan innovatieve ideeën voor het verbeteren van de klantervaring. Deze neem ik graag mee richting jullie organisatie!
"*" geeft vereiste velden aan
Ik heb nu voor de vierde keer de gelegenheid gehad om met Eline te werken, waarbij zij de laatste drie keer als freelancer fungeerde. Eline voegt direct waarde toe aan elk team of project! Ze is scherp in haar analyses en stelt precies de juiste vragen. Op cruciale momenten neemt ze even afstand om het grotere geheel te overzien, waarna ze vanuit een diepgaand inzicht effectief bijdraagt aan zowel branding als performance projecten. Haar vermogen om deze naar een hoger niveau te tillen, is indrukwekkend. Ze heeft een goed begrip van zowel de externe doelgroep als de interne dynamiek binnen de organisatie. Dit stelt haar in staat om content te creëren die echt resoneert met de doelgroep en hen ondersteunt in hun klantreis. Ook intern heeft Eline een scherp gevoel voor het optimaliseren van processen en voert ze op een positieve manier veranderingen door waar nodig. Kortom: een aanwinst voor elk team/bedrijf
Eline heeft bij ons een zwangerschapsverlof opgevangen en sindsdien willen we haar niet meer kwijt. Ze denkt strategisch mee, duikt in de (lastige!) materie en weet de pijnpunten op het oog moeiteloos in een sterke strategie en bijbehorende middelen en teksten om te zetten.